Zaprojektowany z myślą o silnikach wysokoprężnych sprzed 2007 r. nie wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF) stosowanych w pojazdach poruszających się po drogach i w terenie. Zaprojektowany również dla wszystkich silników benzynowych, dla których zalecane są oleje klasy API SL, w tym pojazdy z turbodoładowaniem. Zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem i oszczędność paliwa.
Maksymalna ochrona przed zużyciem silnika
Nawet w wysokich temperaturach i ciśnieniach, doskonała wytrzymałość filmu olejowego i dodatki przeciwzużyciowe serii 3000 Diesel Oil zapobiegają kontaktowi metalu z metalem. Seria 3000 zmniejsza zużycie pierścieni, cylindrów, rozrządu i konsumpcję oleju w celu zwiększenia żywotności silnika i obniżenia kosztów napraw.
Maksymalizuje oszczędność paliwa
Olej napędowy serii 3000 jest energooszczędny, co obniża koszty paliwa. Jego niska lepkość minimalizuje „opór” związany z olejami o dużej lepkości, umożliwiając bardziej swobodną pracę silnika, maksymalizując moc i oszczędność paliwa.
Wydłużone okresy między wymianami
Olej HDD Series 3000 może być stosowany w znacznie dłuższych okresach między wymianami w porównaniu z konwencjonalnymi olejami. Jego unikalna syntetyczna formuła i skład dodatków przeznaczonych do wydłużenia interwałów między wymianami oleju zapewniają maksymalną ochronę silnika, czystość i osiągi w dłuższych okresach, zmniejszając koszty eksploatacji i utylizacji zużytego oleju.
Kontroluje powstawanie sadzy i zużycie
Olej serii 3000 jest silnie wzbogacony dodatkami detergentowymi / dyspergującymi i jest naturalnie odporny na sadzę. Został zaprojektowany w taki sposób, aby cząstki sadzy były zawieszone i rozproszone przeciwdziałając ich łączeniu się i tworzeniu większych elementy powodujące zużycie. Wzrost lepkości jest zminimalizowany, a zużycie związane z sadzą jest kontrolowane.
Zmniejsza zużycie oleju i emisje
Skutecznie zmniejsza lotność w wysokiej temperaturze (parowanie), przewyższając konwencjonalne oleje. Ponieważ mniej oparów oleju przechodzi do komory spalania, zużycie oleju i emisje są zredukowane. Dodatkowo, mniejsza lotność pomaga olejowi z serii 3000 zachować lepkość po pracy w wysokiej temperaturze, zapewniając ciągłą niezawodną ochronę i doskonałą oszczędność paliwa.
Doskonale sprawdza się w ekstremalnych temperaturach
Olej z serii 3000 jest odporniejszy na rozpad termiczny, utlenianie i tworzenie się szlamu niż oleje konwencjonalne. W przeciwieństwie do konwencjonalnych olejów naftowych, seria AMSOIL 3000 nie zawiera wosku. Pozostaje płynem do -47 ° C (-53 ° F), co zapewnia lepszy przepływ oleju w niskiej temperaturze, mniejsze zużycie łożysk i łatwiejszy rozruch.
Zastosowanie
Syntetyczny olej do silników wysokoprężnych z serii 3000 5W-30 jest zalecany do silników wysokoprężnych, w tym do silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem, silników benzynowych i innych zastosowań wymagających jednej z następujących specyfikacji:
- API CI-4+, CI-4, CH-4, CF-2, CF, SL, SJ
- ACEA A3/B3, E2, E3, E5, E7
- Global DHD-1
- JASO DH-1
- Mack EO-M, EO-N
- DDC 93K214
- Caterpillar ECF-1-a, ECF-2
- Cummins CES 20076, 20077, 20078
- Volvo VDS-2, VDS-3 • MB 228.1, 228.3, 229.1
- MAN 271/3275
- MTU Type II